Szeretném, ha ez a blog kapocs lehetne Magyarország-NagyVilág és köztünk, akik most Portugáliában vagyunk otthon.
Annyit kérek Tőled, ki erre jársz, hogy írj (olyasmit, amiről megismerünk). Csak azért, hogy tudjuk, meglátogattál.

U.i.: Persze, ami itt megjelenik írás, kép és minden egyéb - kivéve a blog design-t - saját "termék", lenyúlni tilos :)

Magyarok Portugáliában! Csináltam levelező listát és egy csoportot az "arckönyvben"- ha szeretnétek rajta-benne lenni, írjatok! :)

2010. december 5., vasárnap

Jegyeket és bérleteket...3.

Az előző két részben szó volt a jegyekről, most nézzük a bérleteket, de nem az összeset, mert abba még én is belezöldülnék, ha rögtön át kéne látnom. Csak arról írok, amiket már használtunk. Minden bérlet 30 napig érvényes, de nem csak hónap elsejétől, hanem a feltöltés napjától számítva. Ha jól tudom, minden hónap 15-ig lehet feltölteni a bérletet, de ez azért kicsit "kósza infó", mivel mi mindig hónap utolsó munkanapján intézzük el az egészet a következő hónapra.
Akkor hát az árak egy bérletre:

Lisszabonban Carris járművekre: 22.58 €
Carris egész hálózata: 28.00€
Lisszabonban metró: 18.70 €
Metró egész hálózata: 27.55 €

Rodoviária de Lisboa (RL)- ez külön fejezet lehetne, mert a jegyekhez hasonlóan a bérletekből is Dunát lehet rekeszteni. Akit érdekel, tessék, itt az egyik hivatalos lap. Én maradok a következő adatoknál:

RL(1) + metró: 30.25 €
RL (1) + Carris: 34.60 €
RL (1 ) + metró + Carris: 34.90 €

Persze, lehet, hogy valaki nem az RL (1) típust veszi, hanem a másik kettőt, azok drágábbak, itt meg lehet nézni, hasonlítgatni stb.

Mi alapvetően nem használjuk a Carrist, mert a metró hálózat olyan szinten lefedi a várost, hogy nincs rá szükségünk. Persze, ha úgy döntünk, hogy turistáskodunk egy hónapig, akkor azt a pár eurót rászánjuk, mert nem nagy a két bérlet típus közti különbség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése